23 Nisan 2008 Çarşamba

KOVANA ANA ARI VERMEK

Kovanlarımızın ana arılarını ortalama 2 yılda bir değiştirmemiz gerektiğini bir çoğumuz biliriz ana arı yı değiştirmemizin bir çok nedenleri var bunları hepimiz biliriz. kovanlara ana arının da nasıl verildiğini çoğumuzun bildiğini tahmin ediyorum,benim değinmek istediğim konu ise verdiğimiz anaların bazen neden kabul edilmediği özellikle dışarıdan çok büyük paralar vererek damızlık amacı ile aldığımız anaları verdiğimiz kovanlar hiç bize acımadan anayı kesebiliyorlar, bunların pek çok sebebiyle beraber en büyük sebebi dışarıdan aldığımız ana ile kovanımızın ayni cinsten olmaması özellikle sarı ırk tabir ettiğimiz arılar siyah ırk tabir ettiğimiz anaları çok zor kabul etmektedir. cinsini beğenmediğimiz örnek verecek olursak hırçın yada çok oğul veren bir cinsimizi değiştirmek istediğimizde verceğimiz ana arı kafkas yada karniol dediğimiz siyah ırk tabir ettiğimiz ırktan ise ana verirken çok dikkat etmeliyiz

2 yorum:

Beekeeper Hasan dedi ki...

Üstadım siyah ırklardada aynı sorun var. İtalyan anaları kabul ettirmekte zorlanılıyor.
En kolay yolu zayıf 1 - 2 çerçeve böleceksin. Arıda hiç yavru ve yumurta olmıyacak kenara 1 çıta ballı çerçeve koyacaksınız. Anayı verip arıların anneye alışması sağladıktan sonra kafesin kekli tarafını açarak arıların anayı kendilerinin çıkarmasını sağlıyacaksınız. Ana yumurtayana kadar rahatsız etmemek ve şurup ile beslemek çok önemli. Kolay gelsin.

ali yener dedi ki...

ben siyah ırka hiç sarı ırk ana vermedim ama tahmin edebiliyorum mutlaka doğrudur,önemli olan böyle durumlarda tedbirimzi almamız.özellikle damızlıklarımızı ziyan ettirmememiz.yorumuna ilave olarak anayı vermeden evvel kafesteki bakıcı arıların çıkarılmasındada çok fayda var