27 Mayıs 2010 Perşembe

HAYRET KAFKAS IRKI ARILARDA BAHAR BALI YAPIYORMUŞ


yaklaşık iki aydır işlerimin yoğunluğundan dolayı blogumla ilgilenemedim mart sonundan itibaran gerek arıcılık olsun gerekse organik tarım uygulamaları üst üste gelince işler birbirine karıştı sevgili MEHMET YÜKSEL kardeşimizin blogunda gördüğüm petek baskı makinasını yapmaya çalıştım ve bayağıda oldu kendisine buradan teşekkürlerimi birkez daha sunuyorum

yine busene bu iş yoğunluğunun arasında biraz polen almaya niyet ettik ve otuz polen tuzaklı kovan aldım evin altında gayet güzel görünen bu kovanlar dışarıya çıkınca her taraftan açıldı iki gün arıların içinde mengene ve şarzlı matkapla kovanları tamir ettik bu kovanları yapan ustayıda buradan saygıyla anıyorum

yukarıda ki resimde nisan ayında uyguladığım formik asit bütün kovanlarımı bu şekilde ilaçlamasını yapıyorum ve gayette başarılı sonuç alıyorum bir bardak formik asit yaklaşık bir ayda buharlaşıyor




son olarakta bu yıl çok verimli b ir yıl olacak gibi arıların durumu çok iyi orman gülleri son 7 yılın en verimli döneminde bazı kovanlarım ikinci ballıklara bal basmaya başladı ve bu yıl çerçevelerime kasnak bağladım bir çoğuna bal basmaya başladılar eğer bu yıl ormana biraz daha erken çıkabilseydim son yılların en mükemmel sezonun u geçirecektim ama sağlık olsun bunada şükür

5 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın ali yener
ballar hayırlı olsun
her arı ırkı bal yapar ama kendi bölgesinde iyi randıman verir
diğer bölgelerde çuvallar nalları diker
yanı her arı her bölgede olmaz
anlaşılan ustamız iyi değilmiş
marangozlar ile bereberken
hep kovan çakımını izlemişimdir
kovanları çakarken hem tutkal vurup yandanda çivi çaksa idi
bırakın kovanın açması
kovanı kırmaya kalksanız kıramazdınız
başarılar

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Yener öncelikle verimli bir sezon dilerim,kovan açısından şansızmışınız ,formik asit olayında bir bardak demişsiniz benim bildiğim kovan başı 4 cc ve birhafta arayla ,sizin yöntem böyle değilmi,saygı ve sevgilerimle,kolay gelsin.

ali yener dedi ki...

ilhami abi kovandan yana şansızım doğru formik aside gelince be formik asidi yaklaşık 10 yıldan beri kullanıyorum her şekilde denedim ama en verimli ve arılar için en tehlikesiz yöntem bu çünkü pedlerle verildiğinde ani ısı yükselmeleri olduğundan buharlaşmada ani oluyor ve arı ölümleri görülebiliyor ama bardakla verdiğimde ısı artışı olsa bile buharlaşma fazla olmuyor ve daha ben hiç arı ölüsüne ve ana kaybına rastlamadım buharlaşmada çok uzun süre olduğundan (yaklaşık bir ay) varroa mücadelasinde başarı oranı yaklaşık %99 yaklaşıyor saygılar

Sabahattin Gencal dedi ki...

Yaşamın her alanından seçtiğim çalışmaları, yazarlarının izniyle “Bloglardan Seçmeler” adlı sitemde yayınlıyorum.
Sizin de izniniz olursa seçtiğim bir çalışmanızı, kaynak göstererek yayınlamak istiyorum.
İyi günler dileğiyle.
Sabahattin Gencal

ali yener dedi ki...

sabahattin bey yazılarımdan istediğinizi blogunuzda yayınlyabilirsiniz ilginize teşekkürler