17 Şubat 2009 Salı

ARILARIN BESLENMESİ

şu günlerde arıcılık arıcılık bloglarında sıkca okuduğum ama bir türlü kafamın basmadığı invert şurup modası başını almış gidiyor bir çok kez okumama rağmen bir türlü çözemedim ya neyse benim burada değineceğim konu bazı arıcılık kaynaklarında bir koloninin bir yılda ortalama 500 ile 600 kg araında bal tükettiği yine bazı kaynaklarda da aynı şekilde 80 ile 100 kg civarlarındada polen tükettiği yazmakta ve yine bazı kaynaklarda arıların beslemesinde kullanılan şekerin arıların ve bu şekilde üretilen yavruların ömürlerinin balla beslenen arılara oranla yüzde otuzlara varan oranlarda az olduğunu okumuştum benim fikrim her ne olursa olsun arılar yüzyıllardır balla beslenmişlerdi yani kendi ürettiği ballarla bizim mudahelemiz yalnızca onlara yardımcı olmakak maksadıyla takviye yapmak eksiklerini tamamlamak olmalı ben arıların son baharda bütün ballarının alınıp 15 20 kg şeker le bal stoklandırılmasına kesinlikle katılmıyorum ben arı beslemeinde kullandığım şeker şurubuna 100lt şuruba 1.5 lt sirke katıyorum .

Hiç yorum yok: