5 Şubat 2009 Perşembe

HERBİSTLER











Herbisit, Latince bitki (Herb-)kelimesinden türetilmiş ve bitki öldürücü anlamında kullanılmaktadır. Bakınız; pestisit (Zirai ilaçlar) Herbisit bitkilerde toksik etki oluşturur. Herbisit, ağaçların kökleri veya yaprakları tarafından alınırsa ağaçlar bu durumdan olumsuz etkilenir.
Yabancı otlarla mücade kullanılan ziraai ilaçtır. Çeşitli gurupları vardır en güçlülerine halk arasında mezarlık ilacı denir ağaçları dahi kurutur. Onun için hiç bi kültür bitkisine ve yakınına atılmaz. bu yazıyı internetten indirdim, maalesef herbisitlerin kullanımı yöremizde oldukca yaygınlaştı yöremizde kullanılmasını gerektirecek bence hiçbr mantıklı açıklaması olamaz ama öyle kontrölsüzce kullanılıyorki zararları şimdiden görülmeye başlandı bu resimleri yeni çektim acı olan ise BİR ÜLKENİN EN DEĞERLİ VARLIĞI OLAN TOPRAKLARININ KİMLERE EMANET EDİLMİŞ OLMASI

1 yorum:

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

ben bu durumdan sıkıldım abi elmizde ne vaki böyle davranıyoruz yeşili öldür kaliteli bal bulamamaktan şikayet et anlayamıyorum bu insanları ayağımızın altını göremeyen bizler ileriye nasıl bakıyoruz? geçen oturdum abçede çalışanları izledim bir sürü ilaçla tarlaya giriyorlar herkesin elinde bir tulumba yahu çiçek zamanı değilmi sormak geldi içimden ama sorunun cevabı ya biz bu işte geçiniyoruz olacak ne desem boş kime neyi anlatacaksın bir köylümüzün fotoğrafını çekmek istedim kavga cıkıyordu sorduğum halde rica ettiğim halde çekmeden .... gereksiz ilaç kullnımı gelecekten emanet aldığımız dünyaya yaptığımız en büyük ihanet belkidee