23 Mart 2009 Pazartesi

İKİ ANA LI KOLONİ YÖNETİMİ


İKİ anakı koloni yönetimi denememdeki son gözlemlerim ilk yazımdada belirtmiştim ben bu çalışmayı yaparken bir amacımda çok zayıf kolonileri bir araya getirip içerideki ısı yı yükselterek iki kolonininde daha rahat bir şekilde gelişmesine yardıcı olmak idi ama buyıl çok düzensiz giden havalar nedeniyle aşırı soğuklar bu iki koloninin üst kat ile alt katta ayrı ayrı durmasına izin vermiyor belki ben çok zayıf koloniler seçmiş olabilirim yada çok erken başlamış olabilirim ama sonuç olarak böyle bir çalışmaya en az daha öncede dediğim gibi üçer dörder çerçefe kolonilerle başlamak. bence çok zayıf iki koloniyle ballık ve kuluçkalık sistemli iki analı koloni yönetimi başarısız olmuştur ben bu çok zayıf kolonileri bundan sonra kuluçkalıkta denemeyi düşünüyorum.burada birileri bu yöntemi başarısızlıkla sonuçlandığı kanısına kapılmamalı yine tekrarlıyacak olursak çok zayıf koloni dedim yani an az üç çerçeveden az olan koloni ile iki analı koloni yönetimi ballık ve kuluçkalık kullanılarak bu mevsimde başarısız olmuşturveya amacımıza uymamıştır.

Hiç yorum yok: