21 Mayıs 2009 Perşembe

OĞUL

bu aylarda arıcılıkta oğul sezonu açılmış bulunmakta evet oğul görsel olarak çok güzel olmakla beraber kolonilerin çoğaltılmasında ne kadar doğru bir yöntem acaba bana göre modern arıcılıkta istenmeyen bir durum arıcılığı tarif edersek ARICILIK KENDİ AMAÇLARIMIZ DOĞRULTUSUNDA KOLONİLERİ YÖNELTME SANATI VE BECERİSİ OLARAK TARİF EDEBİLİRİZ. oğul aslında arıların kalıtsal bir özelliği olmasına rağmen arıların oğul vermesinin en büyük sebeplerinin başında bizlerin yaptığı hatalar çoğunluktadır.ama eğer oğul satarak para kazanıyorsak arıların oğul vermesi bizim menfaatimize ama eğer amacımız bal almaksa oğul bizim için bir yılın heba olması demek ve birde çıkan oğulu kaçırmışsak bu tam bir felaket birilerine arı hediye etmiş oluruz en önemlisi ise kontrol edilmezse arılığımızın sadece oğul yapma isteği yüksek koloniler tarafından dolması demek bence yüksek verimli ve her yönden yüksek kalitede arı kolonilerine sahip olmak istiyorsak arılığımızdaki bu kolonileri tespit edip bölme yada bu kolonilerden ana üreterek arılığımızı bu ırklarla ıslah etmeye çalışmalıyız

2 yorum:

zeliha aksaz dedi ki...

Merhabalar,
Ben de organikçiyim ve buğday dergisi üyesiyim,yazarı da sayılırım.Aynı zamanda organik bir bahçe yapmaya çaalışıyorum. orman kenarında 25dk bir bahçe. Armut ve erik diktim ama başka meyveler de denemelik var. Bu arada meyva bahçesinde olsun diyerek ve bir arkadaşımın da heveslendirmesi ile 2 kovan arı aldım yaklaşım 3hafta önce. Rahmetli babamın arıları vardı fakat kardeeşimde allerji çıkınca hepsini vermiştik. Şimdi de ben başladım.Hemen hiçbirşey bilmezken şimdi şurup yapıp beslemeyi kat çıkmayı ve oğul almayı öğrendim. 1 koloni 2 oğul verdi. 2. oğul zayıf oldu. 1. oğul geçen pazar, ikincisi de bu cumartesi. Kovana ek yapmıştım ama gene de oğul verdi. Kovanları karıştırmaya da korkuyorum. Arıları rahatsız ederim diye düşünüyorum. Şimdi oğul vermeyen kolonim 2 katı da doldurdu ama o da oğul vermeye başlayabilir. oğullara ballı çerçeve vermeli miyim ya da sadece bal katılmış şurup ile beslemek yeterli olur mu? 1. oğulu iki lt şurupla besledim, gayet güçlü görünüyor. Yarın zayıf koloniye yeni besleme vereceğim. Belki ballı çıta da koymam gerekecek.
Zayıf kalan ana kovana ve oğullara şurup vermeye devam edeyim mi?
Artık başladım ve iyice de düşkün hale geldim. Bloglardan da okuyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr Zeliha Aksaz Kütahya

ali yener dedi ki...

mehaba zeliha hanım ilk önce hayırlı olsun artık bu hastalığa sizde yakalandığınıza göre armza hoş geldin bende buğday derneği üyelerindenim arılara gelince 1 ilk oğul büyük ihtimal yaşlı ana ve belliki çok kuvvetli çıkmış ve kolonide yani kovanda bakacak yvru rı olmadığı için kovanı blla doldurmuş olabilir ve beslemeye ihtiyacı olmayabilir ve onund oğul vermesi çok zayıf bir ihtimal eğer ballığı balla doldurdu ise ikinci ballığı verebilirsin vereceğin ikinci ballığa birinci ballıktan balla dolu çerçeve leri yukarı çekersen arı daha rahat çalışır gelelim oğullara birinci oğullardan sonrakiler yani 2. ve 3. oğullar çok zayıf olacaklarından bakıma muhtaç olacaklardır ama 2. ve 3. oğuldaki analar bakire olduklarından çiftleşip yumurtlaması biraz zaman alacaktır onun için onlara biraz zaman tanımalıyız bu zaman zarfında içeride bakacak yavruda olmadığından pek besin tüketmezler onun için besleme yaparken aşırıya kaçmadan azar azar vermek gerekir çünkü yeni anaya yumurtlayacak yer açılsın fazlada kafanı karıştırmak istemiyorum daha yeni başlamışsın zamanla alışırsın ve öğrenirsin ama ilk önce oğulların çifleşmesini ve ana arıların yumurtlamasını bekle son olarak birinci oğulun anaını balları aldıktan sonra değiştirmelisin çünkü yaşlı ana seneye iş yapmaz