20 Eylül 2009 Pazar

NİCE BAYRAMLARA































MÜBAREK RAMAZAN AYINI HAYIRLISIYLA GERİDE BIRAKTIK BÜTÜN MÜSLÜMAN ALEMİNİN BAYRAMINI KUTLAR HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLERİM BAYRAM SABAHI BİZLERİ RAMAZAN RAMAZAN AYI BOYUNCA SAHURA UYANDIRAN DAVULCULARIMIZA BAHŞİŞİNİ VEREREK BAYRAMA BAŞLAMIŞ OLDUK YAKLAŞIK BİR AYDIR BİLGİSAYARIMDAKİ ARIZA SEBEBİYLE İNTERNETTEN UZAK KALDIM BUZAMAN ZARFINDA ARILARIMLA İLGİLİ YAPMIŞ OLDUĞUM UYGULAMALARI YAYINLAYAMADIM BU AYLARDA bir çok bölgemizde arılara musallat olan sarıca arılarla mücadelede geçen yıllarda bira tuzakları kullanmıştım bu sene ramazan olması dolayısıyla bayiye gidip bira istemek doğrusu içimden gelmedi bu sene başka ve çok daha etkili bir yöntem keşfettim








nalburdan aldığım fare yapıştırıcısı bu iş için süper etkili yapıştırıcıyı kartonlara sürüp özellikle zayıf kovanların yanlarına ve arka taraflarına bırakıyorum üzerine bir iki canlı arı bu sarıca arı olursa daha etkili oluyo tuzakları dolduğunda yenileriyle değiştirmek gerekiyo bu sayede arıların yuvalarını aramaya da gerek kalmıyor çünkü bu şekilde sarıca arıların tarlacı mevcudunda çok önemli kayıplar olduğundan yuvadaki arılarda açlıktan ölmüş oluyor

2 yorum:

arıcı mehmet hoca dedi ki...

Ali Bey'im ben de yaptım bu tekniği ama bitmiyorlar ki.Yunvasını bulmak tek çözüm gibi.O da çok zahmetli

ali yener dedi ki...

evet bitmiyor ama arılara zararı önemli derecede azalıyor yuvasını bulmak gerçektende çok zor