8 Ekim 2009 Perşembe

BUDA BENİM BALKON GÜZELİ

BU yıl bazı kovanlarımda( AYÇ )amerikan yada avrupa pek emin değildim ama bazı kovanlarımda vardı bu kovanlarımı arısı hariç komple yaktım ve hepsinin anaarılarını değiştirdim bal hasadından sonra bulaşmaların önüne geçmek için de tüm balını aldığım petekleri ayrı ayrı kovanlara vermektense balkona koyduğum bu kovana daha doğrusu kurban olarak seçilen bu kovana yalattırdım biraz uzun sürdü ama olsun yaklaşık 50 kasa peteği temizledi temuz ayında bu kovan yaklaşık 6 çerçevedeydi şu an dokuzuncu çerçeveyi tamamen arıyla kapladıklarında 10.çerçeve olarak polenli bir çerçeve verdim inanın vermesi bayağı zor oldu çünkü tamamen arıyla kaplı ve 7 çerçevede yavrusu var hastalık şu an hiç görünmüyor ama yinede tedbiri elden bırakmamak gerek en önemli konu ise bu sene bütün peteklerimi eriteceğim ve kullanmayacayacağım bir diğer konuda bu sene arılarıma kek vermedim ve vermiyeceğim nedenine gelince bu gibi hastalıklar genelde ballada bulaştığından kekte kullanılan ballardada bu bakterinin olma ihtimaline karşı böyle önlem alma gereği duydum tavsiyemde bu yönde olacak menşeini bilmediğimiz ballarla yapılan kekler böyle hastalıkların yayılmasında en büyük etken

Hiç yorum yok: