31 Ocak 2010 Pazar

KARDAN SONRA İLK KONTROL


BU GÜN hava sıcaklığı yaklaşık 18 derecelerde idi az da olsa birkaç kovanı açma fırsatım oldu dikkatimi çeken yavru faaliyrtlerinin hiç kesilmemiş olması oysa hava sıcaklığı son haftalarda eksi on derecelere kadar düşmüş idi ve bu son yılların en sert kışı oldu buna arılardsa hazırlıksız yakalandı

oysa daha bir ay öncesine kadar arıların yumurta atmalarıyla övünüyorduk ama şimdi görüyoruzki arılar sert geçen bu havalarda ısıtamadıkları bölgeleri terk etmek zorunda kaldıklarından yavruları sökmeye başlamışlar ve yoğun besin tüketmek zorunda kaldıklarından bazılarında açlık tehlikesi başlamak üzere onun için bu müsait havaları mutlaka değerlendirmek gerekiyor besleme konusunda bişe söylemiyeceğim isteyen şurup verir isteyen kek isteyen inver artık bu arıcının tercihine kalmış





son olarak benim kaşınan bir kovanım vardı onada bakma fırsatım oldu bu yıl bu kovanın başına gelmeyen kalmamıştı iki defa rüzgarda kapakları açılmıştı birinde çok soğuk duş birindede ılık bir duş almıştı açtım baktım hem günlük yumurtası hemde kapalı yavrusu var ama hiç balı kalmamış en kısa zamanda beslemessek sanırım dayanamaz ama ilk i,şim ona yarın şurup vermek olacak dediğim gibi mevsim olarak en kritik döneme girmeye başladık artık koloni sönmeleri bu aydan itibaran dikkat edilmezse başlar

Hiç yorum yok: