28 Eylül 2010 Salı

EYLÜL BİTERKEN


BLOGUMA YAZMAYALI BAYAĞI UZUN BİR ZAMAN OLDU arıları ormandan getirdikten sonra birdaha bakma fırsatım olmadı bayranmdan önce ilk varroa mücadelesini yaptıktan sonra bayramdan hemen sonra hayırlı bir iş için balıkkesirin akçay ilçesine gidip SEDA KIZIMIZI ALLAHIN EMRİ PEYGAMBERİMİZİN KAVLİYLE SUAT SADİ VE GÜLER ÇİFTİNDEN OĞLUM ÜNSALA İSTEDİK SAĞOLSUNLAR ONLARDA VERDİ VE SÖZ MERASİMİNİ HAYIRLISIYLA YAPTIK



Bugün arılarıma biraz daha zaman ayırma fırsatım oldu arılar yavaş yavaş kışlatma konumuna girmeye başlamışlar bazı kovanlarda arılar çerçevelerin altlarına propolis örmüşler bu kovanlardan fazla yok ama bu kovanlar polen toplama tuzaklarının üstünü tamamen kapatacak şekilde propolisle örüyor bayramdan önce vermiş olduğum formik asitler bayağı işe yaramış


ben formik asit verirken çeşitli kablardan yararlanıyorum bunlar soda şişeleri



küçük kavanozlar yani elime ne geçerse bu kabları formik asit vermekte kullanıyorum formik asit verirken dikkat ettiğim tek konu formik asidi kesinlikle damlatmamak yoksa formik asit kesinlikle arılar için mükemmel bir varroa mücadele yöntemi ben formik asidin beze veya ped türü şeylere emdirilerek yapılan mücadeleyede katılmıyorum çünkü asit çok kısa zamanda buharlaşarak arılara zarar vermekte soda şişesiyle uygulamada yaklaşık 200cc asit 15 20 günde buharlaşmakta bu buharlaşma kışın bir aydan daha fazlada sürebilmekte tabiki şişenin içine koyduğumuz fitilin peçete yada bezden olması buharlaşma süresini etkilemekte gözlemlerime göre soda şişesiyle yaptığım uygulama en etkilki olanı yani 150 200 cc asidin 15-20 günde buharlaşması varroa mücadelesinde çok etkili birde küçük kavonozlarla yaptığım uygulama etkili olmakla beraber az asit aldığından çabuk buharlaşıyor ve devamlı asit ilave etmek gerekiyor bunun içindirki asitle mücadele yapılacaksa bütün kovanlar aynı miktarda asitle muamele edilmeliki başarı oranı yüksek olsun

3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
allah mesut bahtıyar etsin
bir yastıkta kocasınlar
arılar ise süper görünüyor
fazla söze hacet yok
maşallahı var

ÇELİK ARICILIK(Arıcılık Teknikeri) dedi ki...

ali abi gençlerimize bir ömür boyu mutluluklar dilerim...maşallah arılarınızın yavru ve bal kemer olyı da çok güzel. bahara kayıpsız çıkmanız temennisiyle hoşçakalın saygılarımla HAYDAR ÇELİK.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Ali bey,Allah tamamına erdirsin,mutlulukları daim olsun.Sorunsuz bir kış sezonu dileklerimi iletiyor saygılar sunuyorum.