7 Nisan 2012 Cumartesi

YIĞILCA ARISI


 Uzun zamandır almak istediğim yığılca arılarını nihayet bugün alma frsatım oldu yığılcanın çok uzak bir köyü olan aydın yayla köyüne gittiğimizde gördükki bahar daha yeni gelmiş içime biraz şüphe düşmedi değil
 arılar daha yeni yeni çalışmaya başlamışlar kış burada bayağı sert geçmiş iki metreden fazla kar yağmış bu yılkovanlar tamamen yerde  
 kovanların durumu resimde görüldüğü gibi berbat arı sahibine sordum abi arıya şerbetleri bu kovanlara nasıl veriyorsun adamın dediği yaklaşık bu arılar bende 15 20 yıldır burada ve ben hayatım boyunca arılara hiç şerbet vermedim dedi
zaten kovanlarda ne şurupluk var nede şurup verilecek durum ben sadece balını aldıktan sonra kek veririm dedi oda bu yıl yaklaşık 20 kovana sadece 11 kg
hava biraz serin olduğundan arıları kendi kovanlarımıza nakletmeye başladık kovandan çerçefe çekmek ne mümkün çerçefeye elimizi atsak elimizde kalıyor kovana elimizi atsak elimizde kalıyor

 bazı kovanlardan çerçefeyi çekebilmek için kovanın tan tarafından girmek zorunda kaldık
 çerçefeler ise başka bir alem

bütün çerçefeler birbirine girmiş vaziyette işin sevindirici tarafı ise arıların gayet sakin olmaları


uzun gelen çerçefeleri bağ makasıyla kestik

aslında kesmediğimiz çerçefe yok gibi

 bu çerçefelerde anayı bulmak çok zor zaten fazlada aramadık günlük yumurtayı gördüğümüzü hemen naklettik
gördüğümüz bir ananın resmini hemen çektim

6 yorum:

HB dedi ki...

Hayırlı olsun abi...

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

papaz demişki
batı karadeniz karadeniz arısı etkisinde demiş
yığlıcada buyuk ihtimalle anadolu arısının alt ekotipi karadeniz arısının ekotipidir belki
benimki sadece tahmin
gerçeği ilim adamları bilir
böyel bi ekotip varsa daha ne isteyelim
yığılca hayırlı olsun

Adsız dedi ki...

YIĞILCA ARIN HAYIRLI OLSUN BENDE YIĞILCADAN 15 ADET ANA ARI İSTEDİM GÖNDERDİLER AMA SENDEKİ FOTORAFLARINI ÇEKMİŞ OLDUĞUN ARI RENK BOY ŞEKİL OLARAK ANA ARI OLARAK DAHA SÜPER DURUYOR,SAF YIĞILCA ANA ARI NEREDEN ALINIR BİLMEK İSTERİM TEŞEKKÜRLER.

ali yener dedi ki...

birde isminizi belirtseniz

şükran bayram dedi ki...

arkaşlar ben yığılca ırkı ana arısı almak istiyorum ama ulaşa bilicem bi numara bulamadm birlik numaraları yayınlaya bilirmisiniz

Adsız dedi ki...

bende aldım yığılcadan 3 kisiden ama seninki safa benziyo bizde bulabilirmiyiz